جنگ صلیبی یوتیوب علیه مسدودکننده های تبلیغاتی در حال اوج گرفتن است
جنگ صلیبی یوتیوب علیه مسدودکننده های تبلیغاتی در حال اوج گرفتن است
خلاصه
- یوتیوب در حال سرکوب مسدود کننده های تبلیغات است و در صورت شناسایی، از پخش ویدیوها جلوگیری می کند. کاربران چاره ای جز تایید توقف تبلیغات ندارند.
- ویژگی ضد بلوک آگهی به تدریج گسترش یافته است، با یک ضربه ملایم شروع شده و به یک خط مشی سختگیرانه تر با سه ضربه و یک تایمر تبدیل شده است.
- استفاده از مسدودکنندههای تبلیغات در حالی که از سیستم خارج شدهاید ممکن است همچنان برای برخی از کاربران کارساز باشد، اما با ادامه اجرای اقدامات جدید YouTube، این احتمالاً تغییر میکند.
با بهروزرسانیهای جدید، YouTube به آرامی با مسدودکنندههای تبلیغات مقابله میکند و تمام تلاش خود را میکند تا مطمئن شود کاربران یا برای Premium پرداخت میکنند یا تبلیغات را تماشا میکنند. در این مرحله، گویی یوتیوب در مسیر جنگ علیه مسدودکنندههای تبلیغاتی قرار گرفته است و این شرکت تسلیم نمیشود. به گفته بسیاری در Reddit، یوتیوب به تازگی گرمای تبلیغات را افزایش داده است.
گزارشهای کاربران متعدد در Reddit نشان میدهد که YouTube اکنون در صورت شناسایی مسدودکننده تبلیغات، پخش ویدیوها را متوقف میکند، و به گسترش گسترده خطمشی اشاره میکند که قبلاً به کاربران سه اخطار داده قبل از جلوگیری از پخش (از طریق 9to5Google). برخی از کاربران گزارش می دهند که هنگام مشاهده ویدیوهای تمام صفحه، درخواست به جای خود ویدیو یا به عنوان یک پنجره بازشو ظاهر می شود.
در حال حاضر هیچ راه حل واقعی وجود ندارد، بنابراین کاربران چاره ای جز تایید توقف تبلیغات ندارند. با افزایش شکایات کاربران در Reddit، به نظر می رسد که ویژگی ضد بلوک تبلیغاتی در حال گسترش گسترده است. برخی از افراد هنوز تحت تأثیر این قرار نمیگیرند، اما با توجه به دامنه ظاهری عرضه، این احتمال وجود دارد که در نهایت همه را تحت تأثیر قرار دهد.
ما برای اولین بار شروع به آزمایش این رفتار ضد مسدود کردن آگهی در ماه مه کردیم. Google I/O 2023. پس از شروع بهعنوان یک تلنگر ملایم، زمانی که چند کاربر اول پیام را مشاهده کردند، این پیام تکامل یافت و سه ضربه فوقالذکر را نشان داد، سپس کمی فشارتر با تایمر. اکنون، به نظر میرسد که یوتیوب تمام تلاش خود را در مبارزه با مسدودکنندههای تبلیغات انجام داده است.
برخی از کاربران گزارش دادند که میتوانند هنگام خروج از سیستم، ویدیوها را تماشا کنند و از مسدودکنندههای آگهی استفاده کنند، اما احتمالاً با ادامه اجرای اقدامات جدید، این وضعیت تغییر میکند. همچنین شایان ذکر است که پرش از تبلیغات به منزله مسدود کردن آنها نیست، اگرچه YouTube اخیراً دکمه Skip Ads را در یک حرکت جداگانه که به عنوان خصمانه کاربر و تمرکز تنگ نظرانه بر درآمد تبلیغات مورد انتقاد قرار گرفته است. اگر منصف باشیم، گوگل در تماس درآمدی خود در ابتدای سال مشخص کرد که سرمایه گذاری بیشتری خواهد داشت. به پیشنهادات اشتراک آن در سال 2023 – ما در آن زمان متوجه نشدیم که چگونه ممکن است افرادی را که از مسدودکنندههای تبلیغاتی استفاده میکنند بیگانه کنیم.