Google از تبلیغکنندگان سیاسی میخواهد محتوای مصنوعی را افشا کنند

Google از تبلیغکنندگان سیاسی میخواهد محتوای مصنوعی را افشا کنند
خلاصه
- Google خطمشی محتوای سیاسی خود را بهروزرسانی کرد تا از شفافیت اطمینان حاصل کند و از تبلیغکنندگان میخواهد زمانی که یک آگهی سیاسی محتوا را تغییر داده است، افشا کنند.
- این تغییرات برای همه تبلیغات حاوی تصاویر، ویدیو و محتوای صوتی در محصولات و سرویسهای Google اعمال میشود و هدف آن جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست است.
- این اقدام گوگل در پاسخ به تقاضاها برای شفافیت در مورد هوش مصنوعی مولد انجام می شود، اما اثربخشی آن در مهار ادراک نادرست هنوز مشخص نیست. انتخابات آتی 2024 ایالات متحده آزمونی برای غول فناوری و در کل صنعت خواهد بود.
با کشف کاربردهای جدید هوش مصنوعی مولد توسط افراد بیشتر، نگرانی ها در مورد اینکه چگونه ممکن است برای مقاصد غیراخلاقی به کار گرفته شود، در حال افزایش است. با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری 2024 ایالات متحده، سیستم عامل های دیجیتال به دنبال راه هایی برای محافظت از کاربران در برابر قرار گرفتن در معرض اطلاعات نادرست هستند. هوش مصنوعی بدون شک انجام این کار را سختتر میکند و خطوط بین واقعیت و خیال را در سراسر اینترنت محو میکند. اکنون، Google خط مشی محتوای سیاسی خود را به روز کرده است تا شفافیت بیشتری را در این زمینه ارائه دهد. منطقه، و مستقیماً بر تبلیغکنندگان تأثیر میگذارد.
از اواسط نوامبر، Google می گوید این کار را انجام خواهد داد از تبلیغکنندگان میخواهد زمانی که یک آگهی سیاسی محتوا را تغییر داده است، افشا کنند. این بدان معناست که اگر تبلیغی تصویر غیراصولی از یک شخص یا یک رویداد را نشان دهد، تبلیغکننده باید به بینندگان بگوید که ساختگی است. علاوه بر این، Google خاطرنشان میکند که اعلامیه افشای اطلاعات باید واضح باشد. این تغییرات جدید برای همه افزودنیهای حاوی تصاویر، ویدیو و محتوای صوتی در محصولات و سرویسهای Google اعمال خواهد شد. با این حال، ارزش مشخص کردن این نکته را دارد که تکنیکهای ویرایش خاصی، برای مثال، ممکن است یک آگهی را از الزامات افشا مستثنی کند. همانطور که Google بیان میکند، با این فرض که تغییرات «بیاهمیت» هستند.
از آنجایی که فریب بینندگان تبلیغات از طریق ابزارهایی مانند هوش مصنوعی آسانتر میشود، افراد بیشتری خواستار شفافیت از شرکتهای بزرگ فناوری از جمله Google هستند. در ماه اوت، این شرکت اعلام کرد که قصد دارد مرکز شفافیت تبلیغات خود را گسترش دهد، مخزن جهانی تبلیغ کنندگان آن. این اقدام در پاسخ به مقررات جدیدی که توسط اتحادیه اروپا تدوین شده بود، با هدف ارائه بینش بیشتر به شهروندان در مورد نحوه هدف قرار دادن تبلیغکنندگان آنها انجام شد. کسانی که در اتحادیه اروپا هستند میتوانند اطلاعات بیشتری را از Google دریافت کنند تا بهتر بفهمند چرا تبلیغات خاصی را مشاهده میکنند.
در ایالات متحده، از قبل میتوانید از طریق مرکز شفافیت تبلیغات، اطلاعاتی در مورد تبلیغات هدفمند به دست آورید. در اینجا، میتوانید بدانید که تبلیغکننده در چه زمانی یک آگهی را نمایش داده است، زمانی که قبلاً اجرا شده است، و اطلاعات بیشتری برای درک بهتر دلیل هدف قرار گرفتن شما.
این که آیا این حرکتهای Google قطعاً درک نادرست را مهار میکند یا خیر، هنوز مشخص نیست. حداقل ممکن است این شرکت از اینکه عموم مردم به سادگی این تغییرات را ببینند و با فرض اینکه گوگل بهترین منافع آنها را در نظر گرفته است، سود ببرد. با این حال، انتخابات 2024 ایالات متحده می تواند به عنوان یک فشارسنج شاخص برای غول فناوری و صنعت در کل عمل کند.