فروشگاه وب Google Chrome تغییر کاربری طولانی مدت خود را در Material You دریافت می کند
فروشگاه وب Google Chrome تغییر کاربری طولانی مدت خود را در Material You دریافت می کند
خلاصه
- فروشگاه وب Google Chrome دستخوش طراحی مجدد Material Design 3 شده است که شباهتهای بصری را با رابط کاربری وب فروشگاه Google Play به ارمغان میآورد.
- فروشگاه وب بازطراحی شده دارای دکمه های نصب قرص شکل، چرخ فلک های تصویری جدید، تایپ های تغییر یافته، عناوین بخش های پررنگ، و نمایشگرهای به روز شده رتبه بندی کاربران است.
- از نظر عملکرد، فروشگاه وب Chrome جدید دارای یک دکمه جستجوی همه جانبه است، بنابراین میتوانید همیشه یک جستجو را به بیراهه هدایت کنید.
یکی از بهترین مرورگرهای وب در سراسر سیستم عامل ها، Google Chrome مسئولیت ارائه کاربران آن آخرین ویژگیها را دارند، در حالی که رابط کاربری با تصویر و ارزشهای برند Google همگام میماند. این شرکت یک فلسفه طراحی جدید رابط کاربری متحول کننده به نام Material You را با Android 12 a معرفی کرد. چند سال قبل. دستورالعملهای طراحی، که فوراً با پشتیبانی قالب پویا قابل شناسایی هستند، به سرعت در برنامههای اصلی Google و برنامههای شخص ثالث در Android پیادهسازی شدند. در نهایت، این طرح به سرویسهای کمکی متعلق به Google مانند ابزارهای فضای کاری و برنامههای وب آنها نفوذ کرد. . اکنون نوبت به فروشگاه وب Chrome است که درست به موقع جشن تولد مرورگر، تغییر کند.
Google امسال سالگرد نقرهای خود را جشن میگیرد و Chrome در حال حاضر 15 ساله شده است. کاربران فعال Chrome و ChromeOS میدانند که تجربه مرور چقدر میتواند شخصیسازی شود. فروشگاه وب Chrome در مرکز همه این موارد قرار دارد و به کاربران امکان دسترسی به برنامههای افزودنی جدید را میدهد که بهرهوری را افزایش میدهند و شما را در اینترنت ایمن و سالم نگه میدارند. Google اخیراً به چند کاربر اجازه داده است تا پیشنمایش طراحی اولیه طراحی مواد 3 را بازبینی کنند. فروشگاه وب، و اکنون اعلام کرده است به طور گسترده عرضه می شود.
یک برنامه افزودنی فهرست شده در فروشگاه وب Chrome (سمت چپ)؛ همان برنامه افزودنی در فروشگاه وب بازطراحی شده (راست)
در همان لحظه، فروشگاه وب Chrome جدید شباهت های بصری زیادی با رابط کاربری وب فروشگاه Google Play دارد که دارای از قبل درمان Material Design را دریافت کرده است. در صفحه فهرست افزونه یا طرح زمینه، دکمههای مستطیلی نصب را میبینید که گوشههای گرد آن با گوشههای قرصشکل تعویض شده است، و چرخ فلکهای تصویری اکنون به جای یک تصویر، دو تصویر را در یک زمان نشان میدهند. حروف تایپ تغییر کرده است و عناوین بخش ها اکنون پررنگ هستند. Google همچنین نحوه نمایش رتبهبندی کاربران، دستهبندی برنامههای افزودنی و اطلاعات اضافی درباره برنامهنویس را تغییر داده است.
صفحه اصلی فروشگاه وب Chrome قدیمی (سمت چپ)؛ صفحه بازطراحی شده (راست)
صفحه اصلی فروشگاه از بنرهای مصور آزادانه استفاده میکند و به نظر میرسد که رابط کاربری برای مشاهده در جهت افقی بهینه شده است – هر دو تغییرات بزرگی نسبت به طراحی قدیمی فروشگاه وب Chrome. Google همچنین تغییردهنده حساب را که برای نمایش آدرس ایمیل کامل شما استفاده میشد، دوباره طراحی کرده است.
علاوه بر این تغییرات بصری قابل توجه، Google فروشگاه وب Chrome را نیز از نظر عملکردی به روز کرده است. برای مثال، دکمه جستجو اکنون همه جا وجود دارد، مهم نیست در کجای فروشگاه هستید. قبلا فقط در صفحه اصلی موجود بود. برای توسعهدهندگان طرحهای زمینه و برنامههای افزودنی، اگر میخواهید اثر شما در بخش انتخابهای ویرایشگر در فروشگاه وب Chrome نمایش داده شود، اکنون Google از فرمی برای خود نامزدی رونمایی کرده است.
فروشگاه وب Chrome با این تغییرات طراحی بهروزتر به نظر میرسد، اما همچنان گزینهای برای پیشنمایش طراحی مجدد رابط کاربری مشاهده میکنیم. احتمالاً به این دلیل است که Google رابط کاربری جدید را به صورت مرحلهای عرضه میکند. بنابراین، ممکن است چند روز طول بکشد تا در دستگاههای شما نمایش داده شود. در همین حال، خود Chrome در حال دریافت موادی که شما روی دسکتاپ بهروزرسانی میکنید را دریافت میکند که ما ماهها آن را دنبال میکنیم. با هم، این تغییرات ترکیبی عالی به نظر میرسند تا تجربهای تازه از مرور را به شما ارائه دهد.