یوتیوب نگران است که شورت درآمد حاصل از ویدیوهای معمولی را به خطر می اندازد

یوتیوب نگران است که شورت درآمد حاصل از ویدیوهای معمولی را به خطر می اندازد
خلاصه
- منابع خودی نشان میدهند که درآمد تبلیغات YouTube از ویدیوهای طولانی تحت تأثیر محبوبیت Shorts قرار گرفته است که به توجه بیننده و تعهد کمتری نیاز دارد.
- سازندگان شورت را برای مخاطبان جذابتر و مرتبطتر میدانند، و طراحی اولین موبایل به محبوبیت آنها کمک میکند. تماشاگران همچنین میبینند که Shorts بهصورت سریع و سریع تماشا میشوند.
- تقسیم درآمد تبلیغات YouTube بین ویدیوهای معمولی و Shorts به نفع سازندگان محتوای بلند مدت است، اما این شرکت باید برای محافظت از درآمد تبلیغات از نوع دوم بیشتر تلاش کند.
TikTok یکی از اولین برنامههایی بود که محتوای ویدیویی کوتاه را رایج کرد و به سرعت محتوای ویدیویی مشابهی را در دیگر پلتفرمهای معتبر از جمله YouTube ایجاد کرد. شکی نیست که YouTube یکی از بهترین برنامه های سرگرمی موجود است، اما گزارشی بر اساس اطلاعات داخلی است. نشان میدهد که مدیریت نگران است ویدیوهای کوتاه در YouTube Shorts اکنون محتوای طولانی مدتی را که YouTube برای سالها در آن رشد کرده بود تحتالشعاع قرار میدهد و نتیجه شرکت را تحت تأثیر قرار میدهد.
در تعامل با مدیران ارشد ناشناس و افرادی که با کسب و کار YouTube آشنا هستند، فایننشال تایمز دریافت که گاو نقدی YouTube، درآمد تبلیغاتی از طریق ویدئوهای طولانی، به دلیل محبوبیت Shorts (از طریق آخر). در سه فصل گذشته، یوتیوب درآمد کمتری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ثبت کرده است. معیارهای داخلی به عدم علاقه بینندگان اشاره میکند و مارکها طرفدار مشارکت برای محتوای Shorts هستند.
میتوان عدم علاقه بینندگان به ویدیوهای معمولی را به آسانی استفاده از Shorts نسبت داد. آنها نیازمند توجه کوتاهتر و تعهد زمانی کمتر برای هر ویدیو هستند. سازندگان گفته اند که FT Shorts برای مخاطب نیز ارتباط بیشتری دارد و این به تعامل کمک می کند. علاوه بر این، شورتها از نظر طراحی در درجه اول موبایل هستند، و گوشیهای هوشمند دارای YouTube در همه جا حضور دارند. از آنجایی که کلیپ بعدی Shorts شما فقط یک انگشت دور است، یکی از کارکنان YouTube ویدیوهای معمولی YouTube را به خواندن یک کتاب با تمرکز و زمان در دسترس تشبیه می کند.
شورتها هرگز برای رقابت با محتوای معمولی YouTube طراحی نشدهاند، و این در تقسیم درآمد تبلیغاتی نشان داده میشود — YouTube با 55٪ درآمد تبلیغاتی از ویدیوهای معمولی و 45٪ سهم کمتر از Shorts به سازندگان پاداش میدهد. با این حال، سازندگان سهم بزرگی از معاملات برند را به دست میآورند و به برندها اجازه میدهند در چه قالبی محتوایی را تبلیغ کنند. همچنین، ایجاد ویدیوهای طولانیتر برای سازندگان تلاش بیشتری میکند و به زمان بیشتری برای تحقیق، ضبط، ویرایش و آپلود نیاز دارد.
اما این فقط به سازندگان و بینندگان مربوط نمی شود. خود یوتیوب به وضعیتی که به وجود آمده کمک کرده است، همه ابزارهای لازم را در اختیار سازندگان قرار داد شلوار کوتاه. طبق گزارشها، کمتر از 10 درصد سازندگان از این ابزارها استفاده میکنند، و این با اعتراف کارکنان YouTube به کاهش رتبه محتوای پستهای متقابل با نام تجاری TikTok است. YouTube همچنین سعی کرد محتوای Shorts را حتی در پلتفرمهایی که در آنها بهینه نبود، محبوب کند، مانند تلویزیون شما.
اکنون، شرکت از این خطرات محتوای کوتاه آگاه است، اما باید به حمایت از آنها ادامه دهد تا مرتبط بماند. با این اوصاف، باید راههایی برای کاهش تأثیر بر درآمد شرکت وجود داشته باشد، مانند کسب درآمد تهاجمی از Shorts، یا چرخاندن آن به برنامه جداگانه خود.